Tuesday 20 December 2011

♥ Kelebihan Nikah ♥

 Betul ckp mak. Bila umur anak gadis mereka dah meningkat, fikiran mereka lebih tertumpu hanya perkataan KHAWIN.  Tapi tidak pada aku. hikhik ( betul ke? mcm tak percaya je). Tapi entry kali ni aku tak nak discuss pasal perkhawinan tapi realiti kehidupan anak remaja zaman skrg. emmm apa y aku nak story ye?? First ak nak tanye mesti setiap hari korang dengar pasal kelahiran anak y tak ada bapak kan? realiti dunia akhir zaman. kadang2 aku terfikir apa y mereka nak kat dunia ni. Hidup hanya mahu buat dosa aje ke? tak terfikir ke si mereka yang buat ni terhadap mak ayah dia org kat umah? penat mak ayah dia org besarkan nak kasi jadi manusia berguna tetapi akhirnya!!!( fikir-fikirkan lah). 
Stop bercerita hal diatas. ok dibawah nanti aku nak nyatakan sikit kebaikan org khawin dgn org y belagak dah khawin.  mesti korang nak tahu bukan? Toooottttttttttttttttttttttttt..
♥ ♥ KELEBIHAN NIKAH ♥ ♥

♥ Saat akad nikah ~ dapat PAHALA! 
♥ Suami peluk isteri ~ dapat PAHALA!
♥ Cium isteri ~ dapat PAHALA!
♥ Renung isteri ~ dapat PAHALA!
♥ Suami bekerja untuk cari rezeki halal untuk isteri ~ dapat PAHALA!
♥ Suami bernafsu tengok isteri ~ dapat PAHALA!
♥ Suami pegang isteri ~ dapat PAHALA!
♥ Suami marah isteri (untuk menegur) ~ dapat PAHALA!
♥ Suami imamkan isteri ~ BERLIPAT KALI DARAB TAMBAH kali kuasa dua PAHALA!(nk gtau bnyaknya pahala ^,^)
♥ Suami ajar isteri fardhu ain ~ dapat PAHALA!
♥ Suami setubuh isteri ~ dapat PAHALA!
♥ Main kenyit2 mata dengan isteri ~ dapat PAHALA!

Allahu akbar...SERONOKNYA....
Ok then dari kelebihan diatas try korang bandingkan dengan org yang tak khawin tp belagak mcm dah khawin. mesti DOSA bukan?? MasyaAllah jauhkan diri aku dengan semua keburukan ini. Amin.
P/S: to anak remaja kalau dah rasa mcm dah nak khawin better ckp kat mak ayah elok-elok. dari kamu melakukan dosa baik kamu nikah bukan. dapat pahala lagi.. Dan utk ibubapa pulak kalau anak mereka minta utk berkhawin, aku rasa better bagi dari mereka bt perkara tak elok. Bak kata pepatah menconteng arang buntut kuali ke muka. (mesti hitam).
Wassalam. from Cik Gadis
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...