Saturday 11 February 2012

^dIrasUk JiN^

Assalamualaikum...
salam dihulurkan dri Owner-Hty y comel (perasan sokmo) hehhe
5 week from now, aku nak cakap aku betul..betul..betul.. SIBUK.
sangat sibuk dengan Tugasan y disiapkan disaat2 akhir dan sibuk untuk mengcover subject y masuk final exam. huhu seriusssslyyy penat macam nak nangis!!!

okey kat entry kali ni aku bukan nak story mory pasal kesibukkan aku. Tapi..okey ada perkataan TAPI disitu. hihi.. Aku just nak kongsikan dengan korang. maybe korang pun fameliya..eh2..eh2 tersebut name kawan aku pulak..hahha.. Aku nak cakap mesti korang familiar dengan Hasteria/ ganguan jin/ kena rasuk/ kena sampuk bukan??

hal ini dari dulu aku selalu dengar. kebiasaannya ia berlaku kepada manusia yang bertubuh lemah, tak kuat semangat, suka cakap besar, atau macam2 lagi lah faktor dia nak kena rasuk ni. ishhh kenapa aku post entry pasal kena rasuk ni?? hehhe..saje nak kongsi sebenarnya. 

semalam di hostel aku ada y kena. makk aiii sangat lama masa diambil untuk sembuh. macam mane aku tahu?? aku ada ke kat tempat kejadian? hehhe mesti korang nak tahu kan? sebenarnya girls y kena tu dibawa masuk depan bilik aku. dirawat kat situ..aku bukan main lagi takut. ya ampun suara dia sangatlah kasar. menjerit2. dia cakap "KAWAN AKU" entah sape la kan kawan dia tu. hehehe. aku duduk dalam bilik tak bukak2 pintu. penakut punye orang!! bukan takut tapi aku tak yakin aku kuat semangat. baik jangan cari masalah. Then bila girls y bawah ni reda sikit, ada sorang lagi student kat tingkat 2 y dirasuk..mak ampun dia berjangkit!! pada mulanya, student yang ambil bidang agama ni try handle. tpi tak jdi apa2 gak..betapa kuatnya jin tu..ishhh sampai lah ustaz dtg. tu pun ambik masa hampir 2 jam nak kuar benda alah tuh.. aku duduk dalam bilik senyap2. langsung tak buka pintu. Kalau fikirkan balik sikitla pentingkan diri disitu tapi nak buat mcm mane aku serius tak berani. Minta maap sebab tak menolong. 

huhu. kenapa benda ni boleh meracau manusia ye?? hairan aku. kenapa dia tak duduk je diam2 dengan keturunannya. jangan digangu anak cucu adam. okey dibawah aku ada nyatakan bagaimana untuk kita menghalau ganguan ini. marilah kita sama-sama mengamalkanya.

Membaca Ayat2 Ruqyah ,Al-Fatihah, Al-Baqarah 1-4, Al-Baqarah 163-164, Al-Imran 18, Al-Hasyr 1-3,Ash-Shaffat 1-10, Al-Ikhlas, Al-Falaq dan An-Naas.

Membaca Al-Fatihah, Al-Hasyr 1-3, Ash-Shaffat 1-10, Al-Ikhlas, Al-Falaq dan An-Naas. 



Nota Kaki: Pohonlah agar Allah menjauhi dari kita semua kejadian2 seperti Ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...