Sunday 5 February 2012

$ MauLUD RasUL at Sir Aziz House $



salam.
rasanya tidak terlambat lagi utk aku mengucapkan
"SALAM MAULIDUR RASUL "untuk semua
marilah kita sama-sama berselawat ke atas junjungan NAbi kita.
*
*
*
amin. alhamdullilah tahun ini aku masih berkesempatan menyambut maulud nabi.
tahun hadapan? hanya DIA yang tahu!
sebab itu mengigati mati harus kerana saat kematian itu pasti.
adakah setahun lagi? sebulan lagi? satu hari lagi? or satu saat lagi kita mampu bernafas??
fikir-fikirkanlah.

sekarang aku sudah hampir 21 tahun hidup dibumi allah ini. Dan sudah 12 tahun aku meninggalkan alam persekolahan bersama-sama teman. saat maulidur rasul tiba, aku sering kali teringat pada saat itu, aku dengan gembiranya bangun pagi untuk ke sekolah. maklumlah setiap kali maulud nabi kita selalu berarak sambil memegang spanduk mengelilingi kampung sambil berselawat  beramai-ramai. alhamdullilah aku adalah salah seorang dari mereka yang merasai nikmat itu. 

dan kini, hari ini sekali lagi aku merasai nikmat itu. menyambut maulidur rasul. bukan seperti alam persekolahan. tiada perarakan dibuat. tapi nikmat itu tetap ada. menyambut maulud nabi di rumah Sir Aziz selaku pensyarah kewangan & perbankan. terima kasih Sir kerana menjemput kami ke rumah, walaupun kami datang hanya nak makan. hehhe.

sudah panjang aku rasanya. so seperti biasa gambar akan menjelaskan aktiviti yang dibuat kami: PEACE "senyum tak perlu kata apa-apa"


ini dia budak rewang!!
Finance Boy with En. Aziz Muda


Musa, Syida, Jot (Tudung merah), Fae (Peace)

Jet Jonah, Mama Ketam, Ruysi with Doc Azizah

Mak Jiran Family's

Hah isi dalam platik nak bwak p mane tuh hah???



basuh pinggan time

boleh buat calon menantu!! rajin.

                                                   *ViDEo ReWaNG Umah Sir AZiz*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...