Tuesday 21 February 2012

~LCCI Certificate~



Assalamualaikum!! (Tak jawab salam Dosa tau)
 

Emmmm (Owner-Hty mengeluh) why??
Entah kenapa dri semasa ke semasa aq rase banyak benda y aku tak tahu.
sikitnya ilmu aku rupanya. masih jauh untuk menjadi seorang ilmuan yang berjaya.
hari ni aq lepak dgn member aq.. Then kami bercakap la pasal kerja. yela lagi 26 hari aku nk grad!! sekejap kan?? pejam celik pejam celik dah masuk 3 tahun aku berada di UNISZA. Alhamdullilah.. Ok bercakap pasal kerja kan, timbullah pasal penganugerahan sijil LCCI untuk student2 y mengambil akaun. Kot ya pun sudah hampir 3 tahun lebih aku pegang sijil tu tapi aku tak tahu pun apa function dia. Korang tahu tak sijil LCCI tu??  LCCI tu short form dri London Chamber of Commerce and Industry (LCCI) International Qualifications..hah ni kat bawah aku tunjuk!!


hah ni la dia sijil tu. sebenarnya ada 2. tapi aku just nak tunjuk 1 je kat korang. Kawan aku cakap sape2 yang ada sijil tu untung besar bila nak cari kerja. Aku terfikir jugak kenapa dia cakap macam tu?? Then dia ada la terang sikit-sikit kat aku. baru la aku tahu rupanya. Then bila balik bilik aku seach kat Pakcik Google. Dapat la sikit penerangan pasal sijil ni. First aku cari kebaikan memperolehi sijil LCCI? Then ini answer y aku dpt dri Pakcik Google.
  1. PENGIKTIRAFAN - LCCI dikenali oleh semua syarikat di Malaysia, tidak kira syarikat yang kecil mahupun yang besar, disebabkan ciri-ciri praktikalnya yang berkaitan dengan kehendak pasaran.
  2. ANTARABANGSA - Kualiti LCCI adalah konsisten di seluruh dunia serta member jaminan kepada para pelajar bahawa ia boleh digunakan di peringkat antarabangsa.
  3.  FLEKSIBEL - LCCI bersesuaian bagi pelajar sepenuh masa mahupun orang dewasa yang sibuk dengan kerjaya kerana ia merupakan kelulusan yang boleh dilakukan dalam modul jangka pendek untuk digabungkan sebagai ijazah Diploma dalam tempoh masa yang diberi.
 Emm banyak lagi sebenarnya yang aq baca tapi aku sikit punye malas nak menyusun ayat kat sini. kalau korang nak tahu lebih lanjut korang minta kat Pakcik Google. mesti dia tolong korang dapatkan info mengenai LCCI ni. LCCI ni just penganugerahan kerana kecermelangan seseorang mencapai tahap yang dikehendaki di dalam perakaunan. penyambungan LCCI pulak ialah LCCA. Nak dapatkan LCCA seseorang itu perlu ambil exam. Soalan exam tu dibuat khas dri England dan jugak diperiksa di London. Aishhh Hebat kan? hehhehe..
  
Wassalam.



Nota Kaki: Info lebih lanjut sila rujuk pada Pakcik Google. Beliau sedia membantu anda yang memerlukan.


 

17 comments:

  1. Assalamualaikum..tumpang tanye..sijil nie dpat dari U or mase kat skool dlu ??

    ReplyDelete
  2. salam nk tanya, kalu saya kan ambik spm 2011. then xapply lagi untuk dapat sijil LCCI.. cam ne nk apply skrg? ke dah xleh? tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalm sy tolong reply ye, klik sini http://www.lcciasia.com/spmdc/

      Delete
  3. Sy nk tanya sijil akaun ni mmg dpt 2 eh?..sbb sy cuma nk satu saje

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya xthu plak ad 2. saya dapat satu je

      Delete
  4. Sy nk tanya sijil akaun ni mmg dpt 2 eh?..sbb sy cuma nk satu saje

    ReplyDelete
  5. mana nak tgok nombor keahlian dalam sijil tu? sya nak isi borang.. wajin isi nombor keahlian.sya xtau mna 1... T_T mohon sapa2 yg tau tolong sya...

    ReplyDelete
  6. sijil ni bole gune utk gov tak ye..

    ReplyDelete
  7. assalam saya nak tanya apa penyambungan selepas ada sijil lcci ? boleh beri penjelasan apa itu sijjil lcca yang awk beritahu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh sorry , saya nak tolong jawabkan lol.sijil lcci ni,dekat uni dia xde function pun. just time kita kerja nnt, kalau nak kerja yg melibatkan account la, dia bagi kredit lebih kat kita sbb ada sijil ni.meaning to say,katakan ada 2 org nak job ni,dan prestasi dorg sama level and education background sama hebat,tapi yang sorg ni ada sijil lcci dan lagi sorang xde.maka,yang ada sijil lcci tu yg berpeluang utk dpt job tu.

      Delete
  8. macam mana nak isi borang tu ya? i mean yang code tu nak tick dekat mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tolong reply ye, hehe yang code tu, awak ntgok kt results exam dia ad no dekat tepi ----> 3756(lcci)-5 ni contoh

      Delete
  9. Saya dah mohon sijil ni bulan lepas cuma nk tanya lah berapa lama ambil masa utk sijil ni siap ye? Agak2 bila boleh dapat ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy tolong jawab ye. aritu saya mohon awal bulan 3 hujung bulan 8 baru dapat. kira dalam 6 bulan macam tu jugak la

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...